uzi trucks
Zdjęcia truków
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum uzi trucks Strona Główna
->
Opinie na temat tirów oraz naczep
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
forum głowne
----------------
Regulamin forum
zdjęcia
----------------
DAF
MAN
MERCEDES-BENZ
IVECO
RENAULT
SCANIA
VOLVO
WNĘTRZA
SHOWTRUCK
FIRMY
GRUPOWE
INNE
SILNIK
Rozmowy/Opinie
----------------
Opinie na temat tirów oraz naczep
Marzenia
OGŁOSZENIA
----------------
KUPIE/SPRZEDAM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Aberjoha
Wysłany: Śro 12:38, 31 Sty 2007
Temat postu:
hot!
http://nencyalba.info/illegal/340168
regards, Aberjoha
Tensterupdick7
Wysłany: Pon 2:59, 29 Sty 2007
Temat postu:
http://Jennifer-Lopez-Doing-A-Huge-Black-Man.info
Aned
Wysłany: Sob 22:12, 27 Sty 2007
Temat postu:
http://Angelina-Jolie-Showing-Off-Her-Boobs.info
Eredencetard
Wysłany: Pią 19:01, 26 Sty 2007
Temat postu:
superb!
http://cristinaaquilerasucking.info/youtube/celebs/340168
regards, Eredencetard
Abdicktardup5
Wysłany: Nie 8:39, 21 Sty 2007
Temat postu:
amazing!
http://jennifer-lopez-adult-movies.info/blog/news/340168
regards, Abdicktardup5
Abpotard
Wysłany: Śro 14:16, 17 Sty 2007
Temat postu:
check this too
http://angelina-jolie-eats-cum.info/hotnews/340168
regards, Abpotard
Adterdick
Wysłany: Nie 22:32, 14 Sty 2007
Temat postu:
hot!
http://cumoncelinedion.info/movies/mpeg/340168
regards, Adterdick
Poter
Wysłany: Nie 18:12, 14 Sty 2007
Temat postu:
wow
http://huge-cock-inside-carmen-electra.info/illegal/340168
regards, Poter
Ermopoup10
Wysłany: Czw 2:39, 11 Sty 2007
Temat postu:
yeaaah
http://maria-sharapova-sucks-balls.info/censored/340168
regards, Ermopoup10
pcpuzi
Wysłany: Czw 19:31, 01 Cze 2006
Temat postu: zdjęcia
prosto z trasy
sterowanie zawieszeniem
niskoprofilowe ogumienie
Osłona boczna z koszami na koła zapasowe
Miejsce umieszczenia klinów
wnętrze
rozsuwany dach
[img]http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/prezentacje/naczepa%20megajumbo%20Fligl/54.jpg\[/img]
Naczepa załadowana towarem do wysokości 2 metrów
Tarcza hamulca i zawieszenie na poduszkach pneumatycznych
Mechanizm naciągu bocznej kurtyny
pcpuzi
Wysłany: Pon 20:57, 29 Maj 2006
Temat postu: Co sądzicie o nowoczesnej naczepie typu MEGA firmy FLIEGL?
Naczepy typu MEGA są coraz częściej spotykane na naszych drogach. Można nimi wozić ładunki kubaturowe i normalne, są poprostu bardziej wszechstronne.
Chcąc wykorzystać w maksymalnym stopniu przestrzeń ładunkową, konstruktorzy będąc ograniczeni wymiarami zewnętrznymi pojazdów stosują różne sposoby zwiększania pojemności skrzyń ładunkowych. Jednym z nich jest maksymalne obniżenie podłogi przez zastosowanie ogumienia niskoprofilowego, mniejszych kół, niższego zawieszenia i niższej ramy. Pozwala to na osiągnięcie wysokości skrzyni ładunkowej do 3 metrów. Oczywiście naczepa tak wymaga odpowiedniego ciągnika siodłowego. Każdy producent pojazdów ciężarowych obecny na rynku oferuje ciągnik przeznaczony to tego rodzaju naczep. Firma w której pracuję zakupiła w niemieckiej firmie FLIEGL trzy takie naczepy typu „firanka”. FLIEGL jest stosunkowo nową firmą, mniej znaną i co za to idzie mniej renomowaną. Główny zakład produkcyjny mieści się na terenie dawnego DDR w mieście Tripis koło Gery. To wszystko odbija się na niższej cenie.
Naczepy typu MEGA są bardziej wszechstronne, można nimi przewozić zwykłe ładunki, nie tracąc na ładowności, jednocześnie można ładować towary gabarytowe, czy wysokie do trzech metrów elementy. Największa przewaga naczepy MEGA z jaką się spotkałem to ładunek kuchenek: na zwykłą naczepę wchodzi dwie warstwy po 80 w sumie 160 sztuk, natomiast na naczepę typu MEGA trzy warstwy czyli 240 sztuk. Jednak oprócz zalet zestawy MEGA mają również wady. Nie wszystkie rampy przystosowane są do załadunku pojazdów o tak niskiej podłodze, a regulacja wysokości zawieszeniem pneumatycznym może nie wystarczyć. Również przejazdy przez zagłębienia, czy garby mogą być dla tych pojazdów przeszkodą nie do przebycia. Ciągniki przystosowane do ciągnięcia naczep MEGA oprócz tego, że ma niesłychanie niskie zawieszenie, elementy zawieszenia są kilkanaście centymetrów nad podłożem, są wyposażone w niskie siodła o ograniczonym kącie przechyłu. Więc gdy zestaw przejeżdża przez nierówność gdzie ciągnik i naczepa są pochylone wobec siebie pod za dużym kątem może dojść do wyrwania sworznia królewskiego (głównego) w naczepie.
Naczepy FLIEGL o symbolu SDS 350 wyposażone są w osie SAF zawieszonymi na poduszkach powietrznych z wentylowanymi hamulcami tarczowymi. ABS działa oczywiście tylko na środkową oś. Na koła założone zostały opony bezdętkowe o wymiarze 385 / 55 R 19,5 firmy CONTINENTAL. Pod naczepa znajdują się kosze na dwa koła zapasowe, więc można tu również umieścić koło od ciągnika jeżeli jego zbiorniki na paliwo są większe niż 730 litrów.
Wysokość wewnątrz naczepy wynosi 3 metry, jednak podłużnice po której przesuwa się boczna kurtyna i otwierany dach ogranicza wysokość załadunku z boku do 2, 92 metra. I na to znalazło się rozwiązanie: naczepa ma unoszony mechanicznie dach o 30 centymetrów na czas załadunku. Podłoga jest zrobiona z tekstolitu i ma po 14 haków do mocowania ładunku mocowania po jednej stronie. Na każde przęsło między przesuwanymi słupkami pionowymi, a jest ich cztery po jednej stronie, producent daje tylko po dwie drewniane deski choć jest miejsce na pięć sztuk.
Na wewnętrznej stronie bocznej osłony przed wjechaniem pod naczepę umieszczono kliny do zabezpieczania zestawu. Naczepę można ustawić na nogach podnoszonych mechanicznie dwoma prędkościami firmy JOST. Producent do każdej naczepy daje skrzynkę na wyposażenie do zamocowania według własnego uznania, jednak trzeba to wynegocjować.
Właściwości techniczne tych naczep nie odbiegają od właściwości pojazdów renomowanych firm, choć niedługo to sprawdzimy, bo na dniach firma zakupi podobna naczepę firmy KRONE, jednak prawdziwą ich wartość poznamy dopiero po dłuższym okresie użytkowania.
Dane techniczne: naczepa MEGA FLIEGL
typ / rok produkcji: SDS 350 / 2004
producent: MBFL Fliegl GmbH Oberpollnitzer Strasse 8 D-07819 Triptis
liczba osi / kół: 3 / 6
długość w mm: 13 830
szerokość w mm: 2 550
wysokość w mm: 4 000
masa własna w kg: 6 700
dopuszczalna masa całkowita w kg: 34 000
dopuszczalne maksymalne naciski na pszczególne osie w kN: 1: 80, 2: 80, 3: 80
Maksymalny nacisk na siodło w kg: 11 000
rozmiar ogumienia: 385 /55 R 19,5
rozstaw osi w mm: 6 250 + 1 360 + 1 360
rozstaw kół w mm: 2 040
Dane pochodzą z wyciągu ze świadectwa homologacji i mogą różnić się od danych producenta, na przykład pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany do maksymalnego nacisku na każdą oś 110 kN. Wartość tą ograniczają polskie przepisy. Zdjęcia naczepy dodam 1 czerwca.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin