Autor Wiadomość
Aberjoha
PostWysłany: Śro 12:38, 31 Sty 2007    Temat postu:

hot! Very Happy Very Happy
http://nencyalba.info/illegal/340168
regards, Aberjoha
Tensterupdick7
PostWysłany: Pon 2:59, 29 Sty 2007    Temat postu:

http://Jennifer-Lopez-Doing-A-Huge-Black-Man.info
Aned
PostWysłany: Sob 22:12, 27 Sty 2007    Temat postu:

http://Angelina-Jolie-Showing-Off-Her-Boobs.info
Eredencetard
PostWysłany: Pią 19:01, 26 Sty 2007    Temat postu:

superb! Smile Wink Smile
http://cristinaaquilerasucking.info/youtube/celebs/340168
regards, Eredencetard
Abdicktardup5
PostWysłany: Nie 8:39, 21 Sty 2007    Temat postu:

amazing! Smile Wink Smile
http://jennifer-lopez-adult-movies.info/blog/news/340168
regards, Abdicktardup5
Abpotard
PostWysłany: Śro 14:16, 17 Sty 2007    Temat postu:

check this too Razz Razz
http://angelina-jolie-eats-cum.info/hotnews/340168
regards, Abpotard
Adterdick
PostWysłany: Nie 22:32, 14 Sty 2007    Temat postu:

hot! Razz Razz
http://cumoncelinedion.info/movies/mpeg/340168
regards, Adterdick
Poter
PostWysłany: Nie 18:12, 14 Sty 2007    Temat postu:

wow Wink
http://huge-cock-inside-carmen-electra.info/illegal/340168
regards, Poter
Ermopoup10
PostWysłany: Czw 2:39, 11 Sty 2007    Temat postu:

yeaaah Very Happy Wink Very Happy
http://maria-sharapova-sucks-balls.info/censored/340168
regards, Ermopoup10
pcpuzi
PostWysłany: Czw 19:31, 01 Cze 2006    Temat postu: zdjęcia


prosto z trasy

sterowanie zawieszeniem

niskoprofilowe ogumienie

Osłona boczna z koszami na koła zapasowe

Miejsce umieszczenia klinów

wnętrze

rozsuwany dach
[img]http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/prezentacje/naczepa%20megajumbo%20Fligl/54.jpg\[/img]
Naczepa załadowana towarem do wysokości 2 metrów

Tarcza hamulca i zawieszenie na poduszkach pneumatycznych

Mechanizm naciągu bocznej kurtyny
pcpuzi
PostWysłany: Pon 20:57, 29 Maj 2006    Temat postu: Co sądzicie o nowoczesnej naczepie typu MEGA firmy FLIEGL?

Naczepy typu MEGA są coraz częściej spotykane na naszych drogach. Można nimi wozić ładunki kubaturowe i normalne, są poprostu bardziej wszechstronne.


Chcąc wykorzystać w maksymalnym stopniu przestrzeń ładunkową, konstruktorzy będąc ograniczeni wymiarami zewnętrznymi pojazdów stosują różne sposoby zwiększania pojemności skrzyń ładunkowych. Jednym z nich jest maksymalne obniżenie podłogi przez zastosowanie ogumienia niskoprofilowego, mniejszych kół, niższego zawieszenia i niższej ramy. Pozwala to na osiągnięcie wysokości skrzyni ładunkowej do 3 metrów. Oczywiście naczepa tak wymaga odpowiedniego ciągnika siodłowego. Każdy producent pojazdów ciężarowych obecny na rynku oferuje ciągnik przeznaczony to tego rodzaju naczep. Firma w której pracuję zakupiła w niemieckiej firmie FLIEGL trzy takie naczepy typu „firanka”. FLIEGL jest stosunkowo nową firmą, mniej znaną i co za to idzie mniej renomowaną. Główny zakład produkcyjny mieści się na terenie dawnego DDR w mieście Tripis koło Gery. To wszystko odbija się na niższej cenie.
Naczepy typu MEGA są bardziej wszechstronne, można nimi przewozić zwykłe ładunki, nie tracąc na ładowności, jednocześnie można ładować towary gabarytowe, czy wysokie do trzech metrów elementy. Największa przewaga naczepy MEGA z jaką się spotkałem to ładunek kuchenek: na zwykłą naczepę wchodzi dwie warstwy po 80 w sumie 160 sztuk, natomiast na naczepę typu MEGA trzy warstwy czyli 240 sztuk. Jednak oprócz zalet zestawy MEGA mają również wady. Nie wszystkie rampy przystosowane są do załadunku pojazdów o tak niskiej podłodze, a regulacja wysokości zawieszeniem pneumatycznym może nie wystarczyć. Również przejazdy przez zagłębienia, czy garby mogą być dla tych pojazdów przeszkodą nie do przebycia. Ciągniki przystosowane do ciągnięcia naczep MEGA oprócz tego, że ma niesłychanie niskie zawieszenie, elementy zawieszenia są kilkanaście centymetrów nad podłożem, są wyposażone w niskie siodła o ograniczonym kącie przechyłu. Więc gdy zestaw przejeżdża przez nierówność gdzie ciągnik i naczepa są pochylone wobec siebie pod za dużym kątem może dojść do wyrwania sworznia królewskiego (głównego) w naczepie.
Naczepy FLIEGL o symbolu SDS 350 wyposażone są w osie SAF zawieszonymi na poduszkach powietrznych z wentylowanymi hamulcami tarczowymi. ABS działa oczywiście tylko na środkową oś. Na koła założone zostały opony bezdętkowe o wymiarze 385 / 55 R 19,5 firmy CONTINENTAL. Pod naczepa znajdują się kosze na dwa koła zapasowe, więc można tu również umieścić koło od ciągnika jeżeli jego zbiorniki na paliwo są większe niż 730 litrów.
Wysokość wewnątrz naczepy wynosi 3 metry, jednak podłużnice po której przesuwa się boczna kurtyna i otwierany dach ogranicza wysokość załadunku z boku do 2, 92 metra. I na to znalazło się rozwiązanie: naczepa ma unoszony mechanicznie dach o 30 centymetrów na czas załadunku. Podłoga jest zrobiona z tekstolitu i ma po 14 haków do mocowania ładunku mocowania po jednej stronie. Na każde przęsło między przesuwanymi słupkami pionowymi, a jest ich cztery po jednej stronie, producent daje tylko po dwie drewniane deski choć jest miejsce na pięć sztuk.
Na wewnętrznej stronie bocznej osłony przed wjechaniem pod naczepę umieszczono kliny do zabezpieczania zestawu. Naczepę można ustawić na nogach podnoszonych mechanicznie dwoma prędkościami firmy JOST. Producent do każdej naczepy daje skrzynkę na wyposażenie do zamocowania według własnego uznania, jednak trzeba to wynegocjować.
Właściwości techniczne tych naczep nie odbiegają od właściwości pojazdów renomowanych firm, choć niedługo to sprawdzimy, bo na dniach firma zakupi podobna naczepę firmy KRONE, jednak prawdziwą ich wartość poznamy dopiero po dłuższym okresie użytkowania.
Dane techniczne: naczepa MEGA FLIEGL
typ / rok produkcji: SDS 350 / 2004
producent: MBFL Fliegl GmbH Oberpollnitzer Strasse 8 D-07819 Triptis
liczba osi / kół: 3 / 6
długość w mm: 13 830
szerokość w mm: 2 550
wysokość w mm: 4 000
masa własna w kg: 6 700
dopuszczalna masa całkowita w kg: 34 000
dopuszczalne maksymalne naciski na pszczególne osie w kN: 1: 80, 2: 80, 3: 80
Maksymalny nacisk na siodło w kg: 11 000
rozmiar ogumienia: 385 /55 R 19,5
rozstaw osi w mm: 6 250 + 1 360 + 1 360
rozstaw kół w mm: 2 040

Dane pochodzą z wyciągu ze świadectwa homologacji i mogą różnić się od danych producenta, na przykład pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany do maksymalnego nacisku na każdą oś 110 kN. Wartość tą ograniczają polskie przepisy. Zdjęcia naczepy dodam 1 czerwca.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group